tisdag 3 december 2013

Dag 26: Huvudvärk men nöjd ändå/ Day 26: Headache but happy anyway

Scroll down for English version:

Detta inlägg är från 26:e december och det var Tina Turners födelsedag så därför kommer jag att dela en sång här idag.

Idag var annars en prövningarnas dag. Den yngre killen hade varit olydig så han hade fått som straff att han inte fick se på tv idag. Han gjorde dock läxorna bra och så även storebror och då storebror hade gjort sina läxor ville han se på tv men visste inte hur han skulle göra då lillebror inte fick. Jag sa att han fick se på tv och att lillebror fick bli arg men att han måste lära sig. Det blev skrik som bara den när storebror satt sig framför tv:en men jag var hård och kämpade på och höll lillebror borta från tv:en. Än en gång fungerade det att sätta sig på golvet med honom och ta honom i famnen och efter en stund så var han lugn och hjälpte mig att tömma diskmaskinen och duka bordet inför middagen.
Middagen blev bara jag och pojkarna och den gick också riktigt bra så jag sa till pojkarna att lillebror nu varit så snäll så han kan få se på tv en kort stund tillsammans med storebror innan sängdags. Men då tyckte lillebror att storebror nu inte skulle få se på tv eftersom han redan sett på tv och så var det gråt igen men efter ett samtal till mamma så var allt lugnt och vi alla tittade på tv.
Sedan blev det brottningslek/ta fatt i vardagsrummet, ja egentligen i hela huset. Pojkarna fick jaga mig och borttas med mig så att jag var riktigt trött.
När mamman kom hem så fick jag pojkarna att ligga tyst vid soffan i vardagsrummet med alla lampor släkta och då mamman steg in i vardagsrummet hoppade vi fram och skrämde henne. Detta gillade pojkarna!
När det blev sängdags hade jag en ordentlig huvudvärk men jag var väldigt nöjd med dagen i alla fall.
Som kvällssaga blev det inget annat än Godisfällan och nu har vi läst den så mycket så till och med lillkillen här kan större delen av sagan utantill! Kanske dags att försöka byta saga?
När kvällen var över hade jag huvudvärk men jag var ändå nöjd. Lilla killen
konstaterade att det lönar sig att vara snäll så vi får hoppas att det håller i sig.





Since this text is about the 26:th of December and that is Tina Turners birthday so her will be added a vido for her.

Today was a trial day. The younger boy had not been disobedient and was not supposed to watch television today. When the boys had done their homework the older boy wanted to watch television and he got to do that and the youger boy got angry and started to cry. I sat down with him and held him and after a while he came down and helped me empty the dishwasher and then he helped me set the table. After dinner the younger boy had been so good so I desided to let him watch television but then we had the next problem. The younger boy thought that he would get to see television but not the older brother. I told him the both of the could watch television but he did not want to listen to this so after a while we called mum and she said the same thing as I but when she said it he got it and both the boys did get to watch television.
Then the boys wanted to have fun so we wrestled and run around and they where to catch me. When mum came home we hid behind the sofa and jumped up and scared the mother. Then it was time for bed and I red one of the younger boys favorite good night stories and I have read it so many times that I can it from memory and the youger boy have heard it so many times so he can remember parts of it from memory. Maybe time to change story?
At the end of the day I had an headache but I was happy with the day. The younger boy realized it´s better to be nice so let´s hope he will do that.


When the heartache is over!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar