onsdag 11 december 2013

Dag 30: "Lilla jul"

Nu blir det lite hopp i informationen. Hoppas att det inte blir för stökigt. Idag skriver jag om den 30 november.

Idag är den dagen då det firas lilla jul hemma i Finland. Det är en tradition som jag skrev om här för cirka ett år sedan. Lilla jul firas inte i Italien men jag berättade för familjen om att små tomtenissar brukar komma med en lite julklapp om man har tur och på morgonen hade de båda barnen och jag varsin julklapp på våra rum!
Det tomtarna inte hade tänkt på var att eftersom jag också fick en så borde också mamman ha fått en så den äldre pojken var inte riktigt nöjd.
Men vad kan man göra med tomtenissarna! Jag förklarade att de säkert ville ge en till mig med eftersom de visste att jag är så långt borta hemifrån!

Idag blev det länk också den sista för denna månad. Jag har inte fullständig statistik här just nu men över 50 kilometer blev det den här månaden i alla fall, så en ordentlig förbättring än vad det har varit de senaste månaderna då jag knappt sprungit något alls.
Mera springstatistik planeras i ett senare inlägg.

Ha det nu bäst alla ni!
Kram på er och god natt!

Jag tar sedan inget ansvar för ifall tomtarna skrivit rätt finska eller inte! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar