måndag 9 december 2013

Dag 39: Julkort/ Day 39: Christmas cards


Scroll down for English version:


Jag vill börja med att be om ursäkt. det har gått allt för länge sedan jag skrivit något här nu. En av mina trogna läsare och kritiker poängterade för mig ikväll det som jag själv vetat och känt men skjutit på. Dessutom så väljer jag nu att göra ett litet hopp och skriva om dag en idag och sedan skriva bakåt tills jag har skrivit fast mig själv.
Orsaken till att jag inte skrivit något här den närmaste tiden är att jag kom på att jag vill skicka julkort i år och då jag skickar julkort skickar jag aldrig bara några utan jag vill komma ihåg alla jag känner, typ. Dessutom har jag kommit på att jag ska göra mina egna julkort så för att få dem färdiga och iväg skickade så får jag använda så gott som varje ledig tid.
Idag har jag inte sett så mycket av pojkarna men den tid jag sett dem har de varit goda och snälla och mamman sade också att de varit goda med henne, då jag inte varit med.
Barnen var på sin första korgbollsträning idag. De lär ha gillat det och jag tycker det är roligt om de börjar gilla någon sport. Jag tycker ju självklart att sport och lagspel är viktigt, av någon liten speciell orsak.

Jag har hjälpt till lite med hushålls sysselsättning här hemma idag men tyvärr så han jag inte med att hjälpa Filomena med veden idag. Hon var extremt glad då hon hade hunnit fixa det utan att jag märkt att hon höll på med det. Jag hann bara hjälpa med det riktigt sista. Hon är lite lik mig, svårt att ta emot hjälp, lite besvärad vid att ta emot hjälp men så tacksam sist och slutligen.
Jag har gett mitt första julkort idag och det var till Filomena. Detta kort skrev jag på italienska men med hjälp av ordbok och internet översättare. Hon fick en ängel också och hon gillade det. Härligt tycker jag!

Just nu längtar jag efter att åka hem till Sverige. Det är så många härliga människor jag hoppas på att få träffa och så ska jag då sen ta båten hem till Finland och idag blev det klart att jag också får sällskap på resan och det är ju super roligt.
Ha det bra alla ni! Kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram, kram..................



I am sorry that I haven´t written in a lot of days now. I got some critiscism today about the many days that have past and I promised a new text today.
The reason to the long break is that I have desided to send Christmas cards this year and when I send Christmas cards I send a lot. Not enough with that, I also desided to make my own cards so all my spare time goes to finishing this cards (hopefully).
Now I also desided to make a jump and write about today and then write back in time until I am i real time again.
Today have I not seen so much of the boys but what I have seen of them we have had a nice time. The Mum also said the boys had been nice today.
The boys have today for the first time been to a Basket practice and I am happy. They liked it and I hope they will keep on liking it cause I loved sports and specially teamsports, for some reason.
Today I have helped with some housework but I missed helping Filomena with the firewood. She was happy cause she had been able to outsmart me this time and do it secretly. I just got to help her with the last ones. She is at bad as me on getting help, she is used to doing everything by herself, have difficultys taking help but is really greatful for the help she gets.
Filomena got my first Christmas card today. That card was written in Italian, good of me, though with help of internet translation dictionery and a book form dictionery. She got an angel as well. I think she liked it.

Right now I want the time to go fast so that I can come home to Sweden again. It´s so many people I want to meet and the when it´s time to travel to Finland I got a great surprise today and I will have company on the boat from Sweden to Finland. Nice!

I wish you all the best! Take care! LOVE YA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar