tisdag 17 december 2013

Dag 32: Gosig dag/ Day 32: Cute day

Scroll down for English version:

Denna dagen är den 2 december och idag var det en väldigt gosig dag men också en kort stund av ordentlig ilska. Jag spenderar mycket av tiden med den yngre pojken eftersom den äldre pojken absolut vill att mamman ska hjälpa honom med läxorna. Jag vet inte heller om jag skulle klara av att hjälpa den äldre pojken med läxorna eftersom min italienska inte är så bra men till exemple så tror jag ju nog att jag borde kunna hjälpa honom med matematiken. Dessutom så var den äldre pojken riktigt busig kring lunchtiden och jag blev så arg på honom så att jag skakade. Men han förstod nog att hållas på rummet som hans straff blev för att han inte gjorde som jag sa.
Det där med att vara så arg så att man skakar för mig faktiskt tillbaka till ett minne från barndomen. Jag och min bror var hos vår farmor och farfars. Jag skulle påstå att jag och min bror var bästa vänner då vi var små men samtidigt så kunde vi bråka med varandra och irritera varandra något otroligt.

Idag har vi fixat med julgranen här. Jag som alltid har sagt att jag aldrig kommer att ha en plastgran så får inse att man aldrig ska säga aldrig. Granen är fin men inte är det någon riktigt julstämning enligt mig i alla fall. Men vi har faktiskt haft snö till och med här! Eller ja, på bergstopparna ja men ingen annanstans och bergstopparna är högt uppe. Mycket högre upp än var vi bor så har inte upplevt någon riktigt snö ännu denna vinter.

Idag har varit en gosig dag tack vare den yngre killen. Han var väldigt härlig idag och jag har faktiskt en "Bli på gott humör tavla" som jag köpte hemma i Ekenäs för några år sedan. På den tavlan står som en pungt "omge dig med barn de gör dig gladare och du ser världen ur ett barns perspektiv" (eller något i den stilen).
Även om dagarna här kan bli långa och det kan vara tungt ibland så måste jag hålla med. Speciellt idag så önskar jag att jag kunde se världen så som ett barn ser på den.

Christmas tree/ Julgranen!



I have to start by saying I´m sorry, cause the last two texts has only been in Swedish. I haven´t had so much time. All my time has gone to the making of Christmas cards.
But today, the day I´m writing about is the second of December. Today has been a cute day but also for a moment full of anger. A lot of todays time I spent with the younger brother, cause the older brother absolutly wants his mother to help him with his homework. Some of the older brothers homework is to difficult for me but I think I could help him with some of matematics anyway.
The older brother was difficult around lunchtime and I got so angry that I shoke and the boy got to go to his room to calm down.
This about being so angry that you are shaking  is something that reminds me of a memory from my childhood. Ones I and my brother was at our grandparents house and me and my brother quarreled about everything and nothing and my grandfather got so angry at us so he started shaking. I have never seen him like that before or after and even my grandmother told me she had never seen grandfather so angry. I and my brother was the best friends and at the same time we could argue about everything.

Today we also fixed the christmas tree. I who always have said I never have a plastic tree have to admite that you never should say never. Here we only have a plastic tree. The tree is beautiful but it isn´t a real christmas spirit I think and snow we have had high up on the mountains but nothing down here where we live and if this is a "winter" as it should be we will not have any snow eighter.

Today have been a cute day thank´s to the younger brother. He has been so nice all day long and I got to think of a picture I have at home. I bought it at home in Ekenäs a couple of years ago and it´s a "Feel good picture" one of the texts on the picture says something like "surround yourself with children, they make you happier and you learn to watch the world through childrens eyes".
Even though the days here start early in the morning and ends late in the evening, I still have to agree. Especially today I´d love to see the world through a childs eyes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar