onsdag 4 december 2013

Dag 28 & 29: Handboll/ Day 28 & 29: Handball


Den 28:e finns det inte så mycket att säga om. Jag var mycket trött den dagen och hade jag inte lovat en god vän där hemma i Finland att jag skulle ta mig ut på länk idag så lovar jag att jag aldrig hade kommit ut på länk. Men har man sagt att man ska göra något så gör man det också så även om jag var trött och det regnade och var ruggigt så tog jag mig ut och det var riktigt skönt att springa. Det kändes riktigt enkelt att springa.

Sedan har jag kommit på att jag kan se på svenska elitseriens handbollsmatcher via svt play så resten av dagens lediga tid gick åt att titta på handbollsmatcher.


Den 29:e fortsatte med handbollstittande och och så var det den yngre pojkens tur att åka på födelsedagsfest så jag och den äldre pojken var själva hemma. Vi tittade lite på filmen "mamma mia" och så var vi och hälsade på Filomena och satt framför elden.
Sedan åt jag och den äldre killen och pappan middag. Jag fixade det mesta med middagen och jag börjar så småningom lite ditåt i alla fall få till maten så att barnen kan tänka sig att äta det jag lagar.

Idag är det fyra veckor sedan jag kom hit till Italien, otroligt hur tiden flyger iväg.




The 28:th was a rainy day and I don´t have so much to say about today. I was tired and if I wouldn´t have promised a friend home in Finland that I would go for a run today I probably would not have done it. Even though it was raining I went for my run and it felt so good. The running felt so easy.

Then I had realized that I on the internet can watch Swedish Handball so the rest of todays free time I watched Handball.

The 29:th I continued watching Handball and then it was tge younger boys turn to go to a Birthday party so I and the older boy stayed home alone, watched the movie "mamma  mia" and then we sat infront of the fire at Filomenas for a while until it was time for dinner.
I´m getting better and better on preparing dinner or the boys starting to learn it´s no use trying to get me to make the food the way the want it.
Today I have been in Italy for four weeks, unbelievable.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar