tisdag 17 december 2013

Dag 33 & Dag 34: Skitdagar och goda gärningar/ Day 33 & 34: Shitdays and good deeds

Scroll down for English version:


Den tredje december var ingen höjdare. Jag sov dåligt den här natten och dessutom så var det inte mycket som gick rätt den här dagen så låt oss inte orda mer om denna dag. Någon gång måste man väl ha väldigt dåliga dagar också. Dock var dagens goda gärning gjord för mig av Filomena. Ibland behövs det så lite. Hon såg att jag inte riktigt var på humör och då jag kokat kaffe till mig och gick upp till mitt rum så kom hon efter mig. Då hade hon bakat en kaka hemma dagen innan som hon hade med en bit åt sig själv idag. Denna bit delade hon och gav hälften till mig. Jag tror hon sa typ "man kan ju inte dricka kaffe utan något till". Hennes omtanke värmde som mest då den verkligen behövdes.

Den fjärde december i sin tur var en skön och fin dag. Jag sprang min andra länk för denna månad. Det känns som om jag har kommit bra igång med springandet här i Italien. Jag försöker komma ut cirka varannan dag. Idag har solen visat sig och mitt på dagen var det riktigt varmt och skönt.
Här hemma byggs också upp en krubba. Något som verkar finnas i så gott som varje hem här i Italien till jul. Bildbevis kommer här.






The third of December was a shit day. I didn´t sleep well and all in all not much ended up as it should this day. But I guess that you sometimes have to have this days aswell. I did have a good dead for the day done for me today though. I guess Filomena saw I wasn´t really myself and as I had made myself a cup of coffee and went up to my room she came after me and gave me a bit of a cake she had made yesterday. The good deed made for me, not a big thing but in real life it´s the small deeds that make the difference and today I really needed a good deed.

The fourth of December was a better day. Today was nice and I went for my second run this month allready. It feels like I really have begun to get a rutin on my runing since I´ve moved to Italy. I try to get out every second day.
Today it was sunny and warm and that was so nice.
Here at home the mother have put up a Christmas cèche and higher up you´ll see some photos.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar