onsdag 4 december 2013

Dag 27: Goda gärningar/ Day 27: Good deeds

Idag har det varit en bra dag. Jag har tagit som min uppgift att hjälpa Filomena med att bära upp ved till hennes lägenhet alltid då jag ser att hon är ute och håller på med det. Idag då jag kom tillbaka från att ha kört pojkarna till skolan så såg jag att hon hade fyllt skottkärran och den stod nere vid trappan färdigt för att bära upp veden. Så jag bar upp veden innan jag sedan åkte för att handla lite och då jag kom tillbaka så var det en glad Filomena som tog emot mig och tackade så mycket.
Så dagens goda gärning var gjord och sedan gjorde jag också en god gärning för mig och tog mig en springrunda. Jag har börjat en ny taktik och springer varje gång i en timme.

Sedan på eftermiddagen gick läxläsningen bra för båda pojkarna och efter det fick jag njuta av veden som jag burit upp tidigare på dagen för då var jag och pojkarna över till Filomena och satt framför elden. På tv kom ett hårfriserings program och pojkarna vill fixa mitt och Filomenas dotters hår så vi blev kammade, rivna och till sist fina i håret.
Sen var det middag och jag skulle fixa det med pojkarna. Middagen gick bra men så ringde telefonen och pojkarna pratade turvis med sin mormor och allt drog ut på tiden.
I det stora hela en riktigt bra dag!



Today was a good day. I have been helping Filomena with carrying firewood up the stairs to her appartemant every time I see her with the wheelbarrow. Today the wheelbarrow stod by the stairs when I came home after driving the boys to school so I carried up the firewood and then I drow of to the store to do some shopping. When I came back there was a happy Filomena greeting me. I had made the good deed for the day and then I made a good deed for myself and went for a run. I have started to run for an hour every time I´m out running.


The evening went on with homework and then I got to enjoy the days hard work and sat by the fire at Filomenas. We watched a hairstyling program and the boys started fixing mine and Filomenas daughters hairs.
Then it was time for dinner and while we where eating to phone called and it was granny calling so the boys talked to her and the dinner took a long time today!
A good day today!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar