torsdag 9 augusti 2012

Cykelslalom genom Örebro!

Roligt eller inte så åker jag mer eller mindre slalom till och från jobbet!
Det har ju även här i Örebro, som andra ställen i världen regnat väldigt mycket denna sommar. Detta gör att en massa små djur söker sig bort från de överfulla dikena och den våta jorden under buskarna. Och vart söker de sig då? Jo, ut på cykelbanorna så jag cyklar slalom till och från jobbet. Cykelvägarna är fulla av sniglar. Stora, bruna och slemmiga sniglar och små lite sötare sniglar med "hus" på ryggen. Alla dessa sniglar ligger på cykelvägen och jag får svänga åt vänster och åt höger för att inte cykla rakt över dem. Men ibland misslyckas jag och så hör man ett plupp eller ett krasch... Inte så trevligt men jag gör så gott jag kan för att missa alla dessa sniglar.

Jag måste också bara än en gång få nämna alla mina härliga arbetskompisar här i Örebro. De gör då verkligen min dag så positiv här! Jag hoppas verkligen att jag ska få stanna här. Alla kämpar verkligen för att jag ska få stanna och nu är chefens chef i kontakt med ännu en högre chef för att kolla om det finns möjlighet för dem att ha mig kvar, så folk tycks ju verkligen vilja ha mig kvar! Och jag är så tacksam! Det är tydligen en fråga om pengar! Jag kan då inte låta bli att tänka tanken att de kunde kanske göra sig av med någon av alla dessa chefer och istället anställa några "arbetare" så att arbetarna inte behöver jobba slut sig!
Jag håller tummarna och hoppas (vet) att ni också gör det för min skull för jag är definitivt inte redo att flytta härifrån ännu!

Nu till OS... Man får väl vara glad för att det så småningom börjar vara slut på OS. Man hinner ju inte sova! Så mycket härlig sport som man vill se på! Tungt värre! Men än så länge överlever jag! Men jag kan då bara säga det att det är inte lätt att vara "soffidrottare". Jag hinner ju inte träna något själv och dessutom värker det i kroppen av allt soffsittande! Nej, det får nog snart bli någon egen träning!

Nu en väldigt rolig nyhet! Egentligen är det här en så stor nyhet att den borde ha kommit först eller borde få en egen rubrik till och med! Jag har kommit med på bild med namnet under och allt i Athlones lokaltidning. Inte illa att komma med i irländsk tidning! I och för sig är jag ju redan halvirländare så jag borde väl inte vara allt för överraskad. Jag är med på bild som en av deltagarna i det irländska volleyboll teamet. Jag är stolt och jag har till och med fått ordnat så att jag ska få en kopia skickad hem till mig! Inte illa!

Nu tycker jag att det är passande att sluta med en så stor nyhet denna gång.
Go natt på er! Sov got och hoppas att ni får en fin dag då ni vaknar igen!
Ta vara på er! Glöm aldrig att jag håller var och en av er i mitt hjärta. Sköt om er och låt mig veta om ni någon gång behöver något. För ni ska veta att även om jag nu bor i Örebro så tar det inte allt för länge innan jag är var än ni är om ni behöver mig!
Kram på er!


1 kommentar:

  1. Hoppas att det rodnar sig med jobb för dig. Vi har ju inte ens hunnit hälsa på dig ännu :) Klart att du Jessi lyckas vara med i en irländsk lokaltidning :)

    SvaraRadera