torsdag 23 augusti 2012

Två dagar av absolut ingenting!

Jag jobbade lång dag på tisdagen och fick därför en extra ledig dag igår och så hade jag dessutom ledigt idag så två dagar ledigt och ingenting planerat.
Det blev också två dagar av absolut ingenting! Jag hade tänkt att jag skulle sova ut ordentligt igår men jag har stigit upp så tidigt i så många dagar så jag vaknade jag redan kl: 6.00 på morgonen men jag tog det lugnt hela dagen och läste lite och tog en liten dags tupplur och så lite senare även en tupplur på det!

Där emellan har jag fixat lite här hemma. Småpysslat med det ena och det andra. Fast egentligen inte gjort något klokt. Sitter inloggad på facebook och gör inget klokt där heller. Läser lite i en eller annan bok. Löser korsord eller så. Det kanske kan vara nyttigt att jag delar med mig av sådana här stunder då jag verkligen inte gör någonting alls. Jag anser  mig veta att ni är många där ute i världen som tror att jag jobbar ihjäl mig. det lär inte hända. Alltid nu som då behöver jag min egen tid, för att ladda batterierna och själen. För att sedan kunna ge av mig själv fullt och fast igen i alla lägen.

Tillbaka hem så har jag fixat till en "mys/gör mig på gott humör vägg".












Lugnt har det varit i två dagar alltså men som tur är så börjar jag jobba imorgon ingen och jobbar då hela helgen. Idag hade jag egentligen tänkt söka mig ut på länk men jag tror att jag låter bli. Ute blåser det och regnar och solen skiner allt om vartannat så jag tror att jag avstår från att gå ut. Jag ska ta och träna lite här hemma och så avsluta dagen med ett varmt härligt bad och kanske en "mudmask" för ansiktet!

När skönheten inte kommer av sig själv får man hjälpa den på traven!
det är väl bara gurkskivorna som saknas.

 Sedan har jag hittat lite nostalgigodis. Gräddkola. Det var "karkkin" som min gammelmormor och gammelmorfar alltid hade hemma förr. Då på den tiden de ännu åkte på sverigekryssningar.


Lite nostalgi har det annars också varit den sista tiden. Jag har tänkt mycket på min farmor och på hennes mor och far. Det är härligt att höra när mina äldre kolleger på jobbet berättar om vad de gör med sina barnbarn. det får mig alltid att tänka tillbaka på min barndom.
Annan nostalgi blev det också då jag idag mitt i allt fick en helt sjuk "himo" på chokladbollar. Det var länge sedan. Det var så pass länge sedan att jag inte ens kan receptet mera. Förr kunde jag det utantill. Nu fick jag googla receptet. Men jag visste i alla fall fortfarande ingredienserna även om jag hade glömt hur mycket av varje ingrediens det skulle vara!

Nog för denna gång... Nu ska det bakas chokladbollar om en stund. Träna lite så att jag sedan utan dåligt samvete kan äta mina chokladbollar. Se lite på Varuhuset eller Rederiet, drömma mig bort till ingenstans och sedan ta ett härligt varmt bad för att sedan i lugn och ro kunna gå och lägga mig!
Kram på er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar