lördag 18 augusti 2012

Detta inlägg är dedikerat till min vän Pauli!

Jag lovade redan i senaste inlägget att detta inlägg skulle dedikeras till Pauli!
Jag vill börja med att tacka dig Pauli för att du är en så mycket bättre vän än vad jag någonsin förstått!
Tack!

Jag har inte gjort så mycket på fritiden sedan jag flyttade hit till Örebro men så skriver Pauli igår till mig att jag ska gå på konsert ikväll. Artisterna är inga mindre än Mikael Wiehe och Melissa Horn. En definitivt bra konsert säger Pauli och jag kan ju inte göra annat än att hålla med honom.
Jag fick ett foto på mig och Wiehe och jag berättade för honom att min vän hemma i Finland kommer att vara avundsjuk när jag berättar detta. Wiehe bad mig hälsa så mycket till min vän! Så hälsningar till dig Pauli!
Tyvärr av principskäl kan jag inte dela med mig av fotot här, men här kommer lite andra bilder i stället!


Biljetten!






Två cd:en jag köpte!





















Du hade rätt Pauli angående låten du skickade till mig igår! Wiehe spelade den som andra låt för sin vän Björn Afzelius, som först låt spelade han denna!



"Mitt hjärtas fågel" Här tillsammans med just Björn Afzelius!
Det var nog en fin konsert Wiehe och sedan Horn men samtidigt en väldigt tung konsert. Jag kom på mig själv med att tänka, då jag satt där och lyssnade på Wiehe, att han är så väl insatt i värdens händelser. Han har verkligen mening med det mesta han gör och han väljer att ta ställning. Han pratade också om att det är viktigt och var och ens skyldigt att agera mot orättvisor och ondska! Samtidigt är han så jordnära och ger ifrån sig värme och glädje. Då jag satt där och lyssnade till honom så tänkte jag att jag också vill göra något för att påverka världen. Jag gör i och för sig redan idag mycket för att påverka min omgivning. Jag försöker sprida positivitet runt omkring mig och jag hoppas på att det sedan smittar av sig från person till person. Men samtidigt kan jag ibland tänka att vi människor idag har allt för bråttom och är allt för giriga och själviska för att ha tid att sprida välvilja och glädje runt omkring sig. Jag hoppas att jag har fel!

En annan låt Wiehe också spelade var "En sång till modet"

Videon är i och för sig från nyåret 2008 och passar kanske inte in nu mitt i sommaren men låten är så otroligt fin!

Härligt! Så blev det sen då dags för Melissa Horn. Den delen av konserten var istället känslomässigt tung. Oj, så många bra låtar hon också hade! Du hade rätt igen Pauli och tänk att en av hennes låtar har jag egentligen hört så många gånger på radion denna sommar, utan att veta att det var hennes låt. (så typiskt mig)
Låten är "Jag saknar dig mindre och mindre"

Horn hade nog så många härliga och känslomässigt rörande låtar så nu är jag helt slut och tom men på ett bra sätt!

"Jag kan inte skilja på" var en annan låt hon sjöng ikväll.



Och ännu en låt!"Vår sista dans"

Jag kunde lägga till hur många som helst av både Wiehes och Horns låtar man nu har ni alla fått åtminstone en smakbit och så kan vi fortsätta lyssna och påverkas.

Hoppas att du, Pauli, nu njutit av dessa låtar. Fotot på mig och Wiehe får du sedan se i ett senare skede och nästa gång jag går på Wiehe konsert förutsätter jag att du är med!

Detta inlägg är då alltså först och främst dedikerat till Pauli, sedan till alla ni andra som också gillar Wiehe och Horn, sedan till alla vi som vill påverka värden till att bli en bättre plats för alla och allt levande här. Låt oss finnas till för varandra! På riktigt!
Hoppas att det var värt läs stunden nu för dig Pauli så här efter jobbet och allt. När du läser detta sover jag förhoppningsvis... Men jag kan kanske förvänta mig en kommentar (här eller på facebook) när jag vaknat (om jag hinner och orkar innan jobbet) eller så efter jobbet!

Ha det så gott!
God Natt!
Kram!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar