lördag 11 augusti 2012

och så kommer... och så vidare! del 2!

Fortsättning från föregående inlägg!

Idag var jag då och träffa Brita och Lasse och jag kan bara konstatera att jag inte hittar i Örebro. Jag måste nog ta mig ut och se mig omkring lite här. Nu hittar jag till tåg/bussstation och till sjukhuset. Sedan har jag i princip en gata i centrum som jag nästan kan utan och innan. det är Drottninggatan! Där ligger O´Larrys, Body Shop, Clas Olsson, Filmstadion och en massa massa andra härliga butiker och restauranger!
Men i och för sig så har ju sommaren inte varit den bästa! Jag skyller på det!
Idag var jag på shopping också och fick en regnskur på mig. Men det gjorde inget för humöret var verkligen på plus idag. Då det regnade och jag stod där under ett tak så kände jag mig hungrig och såg en (HÅLL I DIG PAULI) Jag såg en Burger King så jag bestämde mig för att ta lunch där! Av någon underlig anlädning får Burger King mig att tänka på nyåret i Thailand. Då var det irlänkds pub först och sedan blev det Burger King senare på kvällen/natten. Det känns som hur länge som helst sedan Thailand, även om det inte är allt för länge sedan!

Kalla det kvinnlig logik eller enbart Jessica logik men det var varken huvud eller fötter med mitt handlande idag. Jag har inget sängöverkast så jag tänkte att jag skulle kunna titta efter ett sängöverkast. Hmm, sängöverkast köper man ju inte så ofta så jag har ingen aning om vad det ska kosta. Jag var på Indiska och på Hemtex idag och hittade några sängöverkast jag ändå tyckte var ok! Sedan gäller det ju också att sängöverkastet ska passa in med resten av inredningen. Det är inte lätt! Nu kommer den riktiga klämmen där Jessica logiken kommer in! Eftersom jag inte var säker på om jag gillade sängöverkasten och så tyckte jag att det var för mycket pengar att satsa så där bara. Jag bestämde mig för att tänka på saken och gick in i en bokhandel istället! Smart drag av mig. Jag är ju så svag för böcker så dagen slutade med att jag köpte böcker för bubbla priset än om jag bara hade köpt mitt sängöverkast! Hoho... men ett av mina motton är att man aldrig kan ha för mycket böcker! Jag köpte Jonas Gardells senaste bok. Jag köpte en bok om psykologi och en som ska vara bra för själen. Jag köpte ett sällskapsspel som handlar om vett och etikett och så köpte jag en Jessica film Hotell Marigold men Maggi Smith och Judi Dench! HÄRLIGT HÄRLIGT!
Så otroligt onödigt egentligen men, hej just då levde jag så som man ska leva. Jag levde i nuet och funderade inte på så mycket annat.

Samtidigt som jag nu sitter och skriver allt detta funderar jag ifall jag berättar för mycket och allt för underliga grejer. Jag blir lite rädd att ni ska tro att jag är skitzofren eller något. Ibland tror jag nästan själv också lite grann det men så tänker jag att jag bara har rikligt med tankar och funderingar. Men jag känner ändå kanske att jag inte borde dela med mig för mycket av mina "udda" tankar!
Hoho... Ni förstår att det inte kan vara lätt att leva som mig! Jag får ofta höra att jag tar livet för allvarligt. Men vad kan jag göra att jag är den allvarliga sorten. Jag har ju nog definitivt roligt också men jag försöker att alltid ta andra människor på allvar och allt jag gör gör jag till 200%. Det är inte lätt att leva så men vad gör man. Vem har sagt att livet ska vara lätt egentligen. Något av det värsta för mig skulle nog vara det att andra människor skulle känna att jag tar dem förgivet eller att jag leker med dem och deras känslor. Jag är ju ingen ängel och jag gör mina misstag men jag hatar att göra misstag när det gäller andra människor.
Men nog med dessa djup djupa tankar för denna gång.

Istället till handboll! SVERIGES HERRAR ÄR I FINAL!!! Vilken sensasion! Härligt Sverige!
Och så måste jag bara få nämna att om jag inte vore finsk så skulle jag vara otroligt förnärmad. Jag brukar lyssna på en radio kanal som spelar Rock musik. Idag spelade de Hard Rock Halleluja men jag har ännu aldrig hört en Tina Turner låt! Som jag skriver så tur att man har finskt blod i sig...

Nu får det räcka för denna gång! Ha det gott! Hoppas att ni får en bra helg!
Kram!

PS. OJ OJ OJ ... Nya Dallas har premiär den 20/8. OJ oJ Oj... Vilken sensation! hahaha... Tv freeken Jessica är i gång. Jag fattar inte att jag klarar mig utan tv här i Örebro men så tittar jag också på program genom datorn så mycket som jag hinner eller ser på de hemköpta filmerna jag har. Och vissa filmer kan jag se om och om igen. De blir aldrig dåliga!

Hejs svejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar