söndag 19 augusti 2012

Whiskey cheescake!

Då var det dags för den berömda kakan att göra intåg även i Örebro!
Tyvärr så hade jag ingen baileys hemma så det blev inte riktigt den normala kakan... Utan det fick bli på whiskey istället.

Jag kan lova er att den som vanligt var omtyckt och jag berättade för arbetskompisarna här att det finns en hel del vänner hemma i Finland som är avundsjuka idag!


cheesecake!




De senaste dagarna har jag tillsammans med mina arbetskompisar diskuterat Finland, finnar, fördomar och upplevelser. Haha.. det är nog väldigt roligt. En äldre kvinna som hade varit till Finland första gången då hon var 18. Hon hade i alla fall fått lära sig att finnar super och att då finnar har fest tar spriten inte slut, utan det finnas alltid mera och att finnar verkligen kan festa i en vecka i sträck.
En annan arbetskompis berättade att hon hört en del grejer om finnar också, som till exempel att finnar just super mycket, går med vapen på sig (speciellt knivvapen då) och är främlingsfientliga. Hmm, mycket att ta in där. Sedan var det en annan arbetskompis som berättade att hennes pappa alltid hade sagt att han helst anställer finnar. Pappan hade varit chef (var det gällande något inom järnvägen eller så?) och han hade alltid sagt att finnar jobbar bra, mycket bättre än svenskar.
Först nu när jag skriver ner detta här så tänker jag att jag borde ju fråga ifall de anser att dessa fördomar stämmer in på mig, fast i och för sig tror jag att jag vet svaren.

Nu blir det god natt och imorgon har vi en ny vecka igen. Hoppas att ni får det bra!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar