fredag 17 augusti 2012

Stolt cykelfixare!

Igår då jag cyklade hem från jobbet så såg jag att framhjulet på cykeln var väldigt slitet och till och med lite sönder på ett ställe. Jag tänkte att jag nog klarar av att cykla hem men mitt i allt så sa det PAMM och framhjulet blev platt. Då hade inner ringen trängt igenom ytter ringen och hjulet var platt.

Idag hade jag ledig dag så det blev att gå in till centrum för att besöka Clas Ohlsons och köpa de tillbehör jag behövd. Jag vandrade på och tänkte att jag skulle gå lite andra vägar än vad jag vanligtvis går och hittade faktiskt nya vägar in mot centrum. Vädret är helt ljuvligt här för tillfället. Det är sol och varmt och så fint med lite sköna vindpustar emellanåt. Det var så skönt att vara ute i friska luften tankspridd som jag är så glömde jag ju bort att kolla vilken tum på cykelhjulet jag behövde! Typiskt mig men samtidigt finns det inget jag inte kan fixa till så jag ringde Finland (Bisa) för lite råd och bra blev det!
Nu är jag då hemma igen och har faktiskt fixat cykel.

"Lite" slitet!

Nya ringen på!
Hjulet fastspänt!
Nu gäller det bara att jag har spänt till muttrarna tillräckligt bra!

Färdig!
Nu kan jag återvända ut i cykelstaden Örebro!

Cykeln är alltså fixad! Dessutom köpte jag också till ett cykelsadel skydd eftersom min sadel också är lite sliten. men bästa cykeln har jag och eftersom jag är så bra på att fixa den så skulle jag aldrig byta ut den mot någon annan cykel! Nu gäller det då att fixa till mig själv lite grann och sedan ta cykeln på provkörning in tillbaka till centrum! Vad som sedan händer ikväll kommer i nästa inlägg! Men jag kan nu redan berätta så mycket att nästa inlägg kommer att vara dedikerat till ingen mindre än Paul (Pauli, Kacke) Karlsson!

Ha det gott alla ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar