torsdag 14 juni 2012

Brandövning!

Idag var jag anmäld till en brandövning från jobbets sida.
Det var intressant. Jag har aldrig tidigare varit på en brandövning. Jag fick släcka en brand med brandsläckare och så fick jag pröva på att kväva elden på en brinnande docka som satt i rullstol.
mmm... man fick egentligen ha på sig handskar medan man kvävde elden men brandmannen sa att man kunde ju pröva hur det känns att släcka elden utan handskar, för i verkligheten har man ju inga handskar... Så, så klart måste jag pröva på det och fast man har brandfilten mellan branden och sig sina egna händer... Vitsi så det blir varmt... Man får nog vara försiktig för att man inte själv ska få brännskador.
Sedan skulle vi också in i en brinnande container var man skulle öva på hur man öppnar dörren till ett rum där man tror att det brinner och hur man sedan ska rädda människor ut från ett brinnande rum.
Om det verkligen blev brand någon gång undrar jag egentligen hur länge man skulle orka hålla på och rädda människor runt omkring sig... Det kan jag dock säga att det inte är lätt... varmt är det som bara den och man får verkligen hoppas att om man någon gång hamnar vara med om en brand så att man har patienten som kan ta sig ut av egna krafter... för att lyfta eller dra människor är inte någon enkel uppgift...

Nu har jag då jobbat 4 dagar och imorgon är jag ledig. Detta är egentligen den första lediga dagen jag har sedan jag började jobba. Jag var ju nog ledig 3 dagar förra helgen men då var jag ju hemma i Ekenäs...

Imorgon är planerna att städa... och reda upp... hmmm... väldigt roliga planer... nå ja, jag har också frågat runt lite på jobbet och jag har fått en hel del förslag om vad jag kan göra i stan och vad som lönar sig att se...
Jag fick idag höra att i Örebro kan man gå på vattnet... Det måste ju i alla fall under sökas i något skede!

Jag trivs som bara den på jobbet... Jag lär mig mer och mer i hela tiden och mina arbetskompisar har nog redan insett att jag är en perfektionist och en arbetsnarkoman... men jag njuter av mitt jobb... arbetet är mitt liv just nu... Det är väldigt givande och jag lär mig hela tiden nya grejer... Lite frustrerande är det dock att man vill så mycket mera än vad man klarar av... Jag hatar att inte komma ihåg allt och att vara tvungen att fråga och vänta och fråga på nytt igen... Jag vill helst lära mig ALLT och GENAST!

Nå, ja ... mera information kommer snart!
Vi hörs! Ha det så bra! Jag saknar er... men jag klarar mig i alla fall bra här... och jag ångrar inte mitt beslut gällande flytten... Jag behöver nog detta just nu!
Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar