torsdag 7 juni 2012

En ordentlig rivstart!

Ja, ha, ja... Då har man snart varit nästan två veckor i Sverige då.
Fortfarande har jag inte ordentligt upp packat, men det borde väl inte komma som någon överraskning för er som känner mig!
Första dagarna här var det fint väder och sol och varmt men sedan jag börjat arbeta så har det regnat så gott som varje dag... Inte hela tiden dock men gällande "Murphys lag" så har det så gott som varje dag regnat exakt då jag ska cykla till eller från jobbet... så vissa dagar har man varit som en dränkt katt, men jag har ändå bestämt mig för att det är cyklande som gäller. Jag har inte så lång väg till arbetet, det tar cirka 15-20 minuter att cykla och distansen är väl lite på 5 kilometer ena vägen.

Så med en riktigt rivstart med 7 dagar arbete på raken har jag efter idag cyklat cirka 70 kilometer bara på en vecka.
Dessutom har jag kommit igång med "länkandet" (ja eller borde man säga "joggandet") för denna sommar.
Jag vet dock fortfarande ingenting om var något ligger och så, så jag tänkte att jag far ut här någonstans i trakten och springer. Följande dag när jag berättar på jobbet vart jag varit och springa säger de att de inte skulle rekommendera att jag springer i de områdena... hmm, nå jag fick lite råd om var det finns bra jogging rundor och så, så nu blir det väl bara att börja inspektera...
Hittills har jag då 11 kilometer sprunget... vilket inte är super men det är bättre än ingenting... och det viktigaste är att det känns faktiskt ganska enkelt att springa, även om benen varit stela och ömma dagarna efter!

Jag måste också berätta att när mina tidigare äldre kollegor sagt att nu är huvudet fullt, gällande att nu kan de inte ta in mera information gällande datorer och datorprogram och så... så har jag nog aldrig riktigt förstått vad de menat... men nu kan jag säga att jag vet vad de menar!
Efter allt ordnande med adressändringar, öppnande av bank konton, svenskt person nummer, ordnande av svenskt telefon nummer och dessutom en massa nya system gällande jobbet så har jag gett upp...
Jag gör som mina äldre kollegor och skriver ner så gott som allt för att jag ska ha en chans att hålla något i huvudet! Men jag klarar mig!

Jag trivs bra och arbetskompisarna tycker att jag sköter mig bra! Men för den av er som känner mig är väl detta ingen överraskning... Arbetsnarkoman och samvetsgrann som jag är!

Nu ska jag söka mig till den 7:de dagens arbete för att sedan fira 3 lediga dagar då jag styr mina steg mot mera välkända trakter för min del!

Hoppas att ni alla får en bra dag! Sköt om er och ta vara på er!
Kram Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar