fredag 8 juni 2012

När området!


Jag kan nog bara konstatera att jag har det lite lyxigt!
Där var jag hyr min lägenhet så finns det en liten ICA butik, ja på inte mer än 50 meters gång avstånd från mitt! Jag ser butiken till och med från mitt vardagsrums fönster. Det som sedan ännu är extra super är att den har öppet alla dagar från 7-22 och till alla dagar räknas även dagar som pingstsöndag och Sveriges nationaldag! Inte illa eller hur!

ICA nära!

Sedan om jag går åt andra hållet så har jag en restaurang och pizzeria på inte mer än max 200 meters gång avstånd!
Denna restaurang och pizzeria invigdes faktiskt redan samma dag då jag flyttade in, då jag tillsammans med mamma och hennes man åt pizza där!
Goda pizzor hade de och så en kväll efter jobbet denna vecka var jag så fruktansvärt hungrig så jag kunde inte bara hålla mig... Det blev en pizza!
Medan jag satt och väntade på pizzan så kollade jag in menyn lite extra och jag hittade en pizza för alla ni mina finska vänner! :)
En av pizzorna heter tydligen Viking Line! Hahahaa... Jag tänkte vad passande... tyvärr kommer jag inte nu ihåg vilka ingredienserna på pizzan var... ja förutom att det var champinjoner... det kommer jag ihåg eftersom jag tänkte: Vad synd för jag har en känsla av att en hel del av mina finska vänner inte gillar champinjoner... men kanske man kan byta ut dem?!?!



När restaurangen & pizzerian!















Kram på er!
Ps. Jag hoppas att ni dyker upp här i något skede! Ni är mer än välkomna och ni behöver inte äta just Viking Line pizzan om ni inte vill! Jag kan ju alltid fixa till något hemma också eller så kan vi ju äta inne i stan på någon trevlig pub eller så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar