söndag 11 november 2012

Den sorgsna trubaduren!

Ja, det är ju ganska så bra att då man börjar oroa sig för sin finska så dyker det alltid upp något som får en in på det finska spåret igen! Denna gång var det min vän Pauli! Han hade med sig ett geografi frågespel som frågor och svar var på finska och oj så jag övade finska genom att läsa frågorna och han fick svara. Det är så nämligen att det är onödigt att försöka sig på att tävla i geografi med Pauli! Man förlorar alltid, så jag tänkte att det är ypperligt för mig att öva min finska och låta honom svara och jag kan bara konstatera att min finska kan inte vara allt för dålig för han förstod i all fall vad jag sa så pass bra att han kunde svara rätt på en hel massa frågor. Inte illa!

I Stockholm blev det att göra ett stop på en irländsk pub "The Liffy". Härligt att få höra lite engelsk dialekt och uppleva den där stämningen som man bara kan uppleva på en irländsk pub! Suveränt!

Sedan var det en kväll på Finlandsfärjan/Sverigebåten som gällde! Först lite finsk "humppa", sedan karaoke och nej jag sjöng inte denna gång men det var underhållande i alla fall. Sedan blev det lite lyssnas på trubaduren i puben och det var en sorgsen kille som spelade piano! Killen sjöng och spelade bra men han verkade inte helt nöjd över sin situation, gällande att sitta på Viking Line och uppträda för ett antal borttappade själar som de flesta inte ens brydde sig om att lyssna på honom. Några små leenden visade han dock då han fick lite applåder efter låtarna men samtidigt ska man väl inte förvänta sig allt för mycket från publiken en lördag kväll på en Sverigebåt, eller?

Lite musik för er här och nu!
Och lite information, det är tydligen så att det är Tina Turner tribute på Viking Line Amorella nu i december, så finns det någon som har tid och/eller lust att följa med på en kryssning med mig så skulle det ju eventuellt kunna vara helt trevligt!
Denna gång blir det Tina Turner och David Bowie med låten "Tonight" från live konserten (från det fenomenala året) 1985! NJUT!

"Tonight"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar