fredag 2 november 2012

Flytt och oj oj oj...

Det är alltid bra att pröva nya saker, eller? Jag har nu då flyttat till Örebro för ett antal månader sedan och här i Örebro tycks det vara stört omöjligt att hyra lägenhet så hittills har jag hyrt en lägenhet i andra hand. Sedan några månader tillbaka fick jag veta att jag skulle vara tvungen att flytta ut från den lägenheten och nu har jag då letat och letat och till slut hittat en andrahandslägenhet, igen en gång!
Så det blev dags för flytt och snälla arbetskompisar som jag har så ställde de ju förstås upp och hjälpte mig med flytten men envis och "jag klarar mig själv" Jessica finns kvar. Först fick jag hjälp av en arbetskopmis och hennes man att flytta de största möblerna sedan hyrde jag bil på Statoil.
Det var första gången jag körde paketbil och den var dessutom automatväxlad, vilket också var en första gången upplevelse för min del! Men bra gick det och så jag bar lådor och grejer ändå. Ordentlig träningsvärk har jag ännu idag. Jag är som en gammal anka när jag sätter igång. Då jag ska stiga upp så är det stön och stonk men bara jag kommer upp och får upp farten så löper det på! Fast det känns skönt med ordentlig träningsvärk, det gör det faktiskt!
Nå, tillbaka till flytten så fick jag sedan ännu igår hjälp av en annan arbetskompis att flytta det sista, så nu är alla mina saker överflyttade till den nya lägenheten.

Det var det för denna gång! Jag har jobbat natt så nu blir det sängen för mig! Ta vara på er ni alla!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar