söndag 25 november 2012

Det andra könet

"Det andra könet" är boken som jag läser för tillfället. En bok på närmare 900 sidor, skriven av Simone de Beauvoir och utgiven första gången 1949. Jag började läsa den boken för något år sedan men sedan blev den aldrig färdig läst så nu tar jag en ny sväng. Boken är ju bra på så sett att man kan läsa lite här och där!
Alla borde i alla fall läsa boken även om den är ordentligt tjock. Intressant läsning kan jag säga. Är ni intresserade av mera information så kan jag skriva mer om kanske speciellt vilka tankar som dyker upp i mitt lilla huvud!
Annars har det varit jobb som gällt i helgen och nu blir det lite till.

Nästa vecka har jag inte så mycket planer så man får väl se vad det blir. Ja, imorgon är det ju då äntligen The day! Tina Turners födelsedag, så snart slipper ni mitt Tina Turner tjafs för en tid då kanske!
Annars måste jag väl försöka fixa ett inlägg om mitt hem med bilder och så och så är planen att jag ska komma iväg till en frisör. Eventuellt kan det bli pepparkakshusbak. Vi får väl se!
Ha en bra dag!

Nu får jag inte Tina Turner klippet upp i detta inlägg så det kommer ett till efter det här! Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar