fredag 23 november 2012

Glöggkväll och höstmiddag!

" Mumin muggarna var som pricken på i:et tyckte vissa av kollegerna"


Då var denna veckas happenings över. Jag har fått så gott som upprätt här hemma, får sätta några bilder så småningom!
Ikväll blev det glögg och pepparkakor. Jag hade lovat mina svenska kolleger "Finsk glögg"
Hittade ett recept där det stod att man skulle ta 75 l pissljummen koskenkorva och hälla upp i en tunna. Sedan skulle man ta ett russin och sätta i koskenkorvan och sätta på locket och läta stå i 10 minuter. Efter 5 minuter ska man röra om och smaka av, ifall att det smakar för mycket frukt ska man plocka ur russinet. Receptet är för 75 svenskar eller 5-6 finnar! Så lycka till säger jag!

"Glöggen värms upp"






Det var då inte en sådan glögg jag bjöd på eftersom en del av gänget körde bil så fick det bli alkoholfri glögg som var och en kunde spets enligt egen smak med lite koskenkorva! Det var då inga sådana mängder som i det finska receptet!




Lite mandel och russin.
Till glöggen blev det då mina hemgjorda pepparkakor och alla gillade dem ock tyckte de var goda!
Tur för mig! Och mina kolleger hade med sig blommor och choklad. Jag kan inte låta bli att vara tacksam för att jag fått lära känna dessa människor.

Jag hade själv tänkt köpa blommor men det blev inte av.
Men när jag fick så här fina blommor och sedan choklad till.

Är för trött för att fundera ut hur jag får denna bild svängd,
men ni ser säkert att det är en blomsterlök i en god jul påse!

Efter glöggen hos mig blev det höstmiddag på Naturens Hus. Det var en trevlig kväll med trevligt sällskap och god mat! Alltså en bra dag.

Nu ska jag se ett avsnitt av "Sex in the city" och sen blir det sängen. God natt!

Oj, jag höll på att glömma! LÅTEN!
"Acid queen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar