torsdag 29 november 2012

Speciella människor som bloggar!

Vi pratade på jobbet igår om bloggar och så och då sas det att det är "speciella människor som bloggar". I brist på annat att skriva just nu så började jag fundera lite på det! Är det verkligen så att man måste vara en viss sorts människa för att blogga?
Jo, antagligen men vilken sorts människa i så fall?
Jag måste säga att hade ni frågat mig för ett år sedan ifall jag någonsin trodde att jag skulle blogga så hade jag svarat: "Nej!" Jag måste säga att jag inte varit allt för intresserad av bloggar och egentligen så vet jag inte fortfarande riktigt säkert vad jag tycker om bloggar.
Intressant kan det ju nog vara att läsa bloggar och vissa bloggar följer jag nog men det som man inte tänker på är att det tar tid att hålla på med bloggar. Sedan är det väl en fördel då jag också tycker om att skriva och berätta men sedan kommer alltid frågorna!
Vad ska man skriva? Blir det för personligt? Jag vet inte men eftersom många har efterfrågat bloggen så fortsätter jag och jag måste ju nog erkänna att jag gillar detta bloggande. Allt skriver jag inte även om jag skriver mycket och det mesta!
Lite speciell/extra/annorlunda har jag ju nog alltid vetat att jag är men om det gör mig till någon typisk bloggare? Det vet jag inte.

Ibland kan jag se mig som en kameleont som försöker passa in och som passar in ganska så bra i det ytliga men sedan så när det gäller så är jag ändå inte riktigt en i gruppen. Om det är omständigheter eller om jag själv gör det så? Det vet jag inte? Ett annat tecken på speciell är ju också att jag valt att fasta. Det är nog också att vara speciell. Vissa människor fastar på grund av tro andra för att de vill banta, ja här kan också orsakerna vara väldigt olika. Jag fastar främst för att de tidigare gångerna jag fastat har jag mått bra. Första gången klarade jag endast, var det fem eller sex dagar. Jag såg mat över allt och drack antagligen inte tillräckligt och jag var fruktansvärt hungrig och psyket/det mentala klarade inte av frestelsen att låta bli att äta.

Sedan har det gått bättre de två senaste gångerna jag försökt mig på fastandet. Då gick det hur bra som helst och jag fick en sådan energi och blev så klartänkt! Man lär sig äta genom att känna dofter och genom att se när andra äter. Så om någon av ni i min närhet upplever att jag sitter och stirrar på er vet ni att det är mitt sätt att äta just nu!
Då jag fastar brukar jag alltid bli lite frusen men det jag inte tänkte på nu vara att då det dessutom är kallt ute så finns det risk för att jag fryser ännu mera! Jag som nästan aldrig annars fryser gör det nu värre än någonsin. Det gäller att ha varmt på sig och att dricka ännu mera te och faste dryck än vad jag redan gör!

Det jag tidigare kommit fram till är att jag det är bra att kombinera nattarbete med fasta. I vanliga fall så tycker jag om att äta nattetid då jag jobbar men nu då jag jobbar natt finns det inte samma möjligheter och frestelser som att gå till butiken. Alltid finns det ju nog något gott på jobbet men då får man bara skärpa sig. Det som också är lättare är att då man jobbar nattetid så kan man passa på att dricka regelbundet och sedan sover man hela dagen istället. Man får en bättre fördelning på mängden och sedan sover jag också längre på dagen än vad jag gör nattetid.
Träning och så blir lite lidande men en promenad här eller där går nog bra!

Nå ja nog blev det ju lite text igen en gång! Hur viktigt det jag egentligen skrivit är, vet jag inte men jag har nu i alla fall skrivit något!
Ha det bra! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar