onsdag 14 november 2012

Helsvensk!

Dagens händelser, i min värld i alla fall! Dagen började med att jag gick och lade mig och sova. När jag vaknade hade jag fått ett SMS från min chef med goda nyheter för min del. Jag fick veta att det är godkänt att jag får bli kvar på jobbet fram till 31 augusti 2013, inte illa. Kontraktet är dock inte underskrivet ännu men min chef skulle nog inte meddela mig ifall det inte var 100 %.

Jag ringde och berättade den goda nyheten för en arbetskompis och senare fick jag ett meddelande där det stod ungefär "grattis till dig och till oss" senare kom det ett SMS med texten "svensk på heltid". Men svensk på heltid blir jag nog aldrig. I och för sig så är det inte så viktigt vad man är bara man vet vad man är, om ni förstår hur jag menar. Men sannolikheten att jag skulle bli helsvensk är ju ganska liten, med den bakgrund jag har. Jag har ju i alla fall än så länge bott en längre tid i Finland än vad jag bott i Sverige. Men man vet ju aldrig vad framtiden för med sig.

Men det viktiga i det här är i alla fall att jag får vara kvar här fast denna gång betvivlade jag inte att det skulle bli så här. Jag har känt på mig att det skulle bli så här och dessutom så bestyrkte ju spåkvinnan mina aningar då jag för några veckor sedan blev spådd!

Det var den viktigaste informationen just nu i mitt liv i alla fall! Helst skulle jag ju ringa och berätta detta personligen till en och var av er men detta är väl det näst bästa alternativet.
Ta hand om er och ni ska veta att jag tänker på er!

"Breaking every rule"

2 kommentarer:

  1. Så fint att det ordnade sig! Glad för din skull! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till jobbet!! Hoppas du får bo i samma lägenhet nu också så länge så du slipper flytta!

    SvaraRadera