tisdag 20 november 2012

Denna veckans planer!

Ibland är det svårt att komma på vad jag ska skriva om! Men ska ju dela med mig av min vardag! Jag har suveräna arbetskompisar men det visste ni väl redan! Och än en gång saknar jag alla som inte finns här hos mig så mycket men idag har varit en sådan där vanligt Jessica-dag! Jag steg upp kl:6 och kom till jobbet till kl: 7 och jobbade tills kl: 16 och efter det så gav jag massage till en arbetskompis och sedan var det dags för massage kurs mellan kl:18-21.
När jag tänker efter så kommer nog så gott som hela denna veckan att bli en normal Jessica-vecka för imorgon har jag tänkt laga pepparkaksdeg och sedan är det jobb. Onsdagen är det jobb och pepparkaksbak och så ska jag under dessa dagar klara av att få upp packat och städat också för på torsdagen ska jag på den första amningscirkeln utav tre och lära mig om amning. Sedan på torsdagen ska mina arbetskompisar komma till mitt på glögg och pepparkakor till mitt och så blir det höstmiddag sedan på ett ställe som heter Naturens Hus och sedan är det helg och jag ska jobba hela helgen. Inte illa, man kan behöva känna sig som förr ibland. Känna att man lever till fulla, så var det också i fredags! Jag jobbade och det var mycket att göra och så jag älskar det när det är så där pass mycket att göra att man är tvungen att jobba hela tiden men man känner ändå att man hela tiden har koll på det man gör.
Sedan kan det också vara riktigt skönt att kunna slappa och ta det lugnt ibland! Just nu är jag lite i ett vänteläge tror jag! Det finns ingen återvändo och framtiden ser bara svävande ut men jag lever kanske så som man egentligen ska leva jag flyter på i nuet någonstans. Jag strävar ingenstans jag tar dagen som den kommer, lite med kontrollbehov visst men jag tar dagen och stunden som den kommer!

Samtidigt som jag sitter här och filosoferar över livet händer det hemska saker hemma i Ekenäs! Jag tänker på er alla där hemma! Livet är fullt av privata och samhälleliga problem och bekymmer. Kanske man inte ska fundera så mycket på dem, kanske man bara ska sväva på i nuet. Men vill ändå göra gott, alltid blir det inte så bra men då kan man bara bättra sig tills nästa gång!

Ta vara på er!

"Two people"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar