fredag 2 november 2012

Living at the "Lasarett"

Ni som läst mitt senaste inlägg vet ju att jag håller på och flyttar. Jag har varit lite mitt emellan lägenheter. Jag har fått flytta in mina saker i den nya lägenheten men jag har inte själv kunnat flytta in där ännu och samtidigt har jag inte heller kunnat vara kvar i min gamla lägenhet! Det vill säga att jag har varit ett litet gatubarn de senaste dagarn men tur så hittar jag alltid någon lösning på allting. De två senaste nätterna har jag jobbat natt och då har jag fått sova på dagen i läkarnas jourrum och sedan jobbat nätterna igen! Alltså har jag mer eller mindre bott på sjukhuset de senaste dygnen. I och för sig är det inget nytt det. Jag spenderar ju ändå så mycket tid här på jobbet. Jag kan nästan säga att jobb är det jag lever för just nu. Jobbet och arbetskamraterna är suveränt/suveräna och håller mig kvar i det reella livet. Mina arbetskompisar skämtar och säger att jag egentligen inte skulle behöva någon lägenhet. Jag kunde lika gärna flytta in här på jobbet och fixa till ett rum åt mig var jag kan sova mellan arbetspassen.

Men från imorgon får jag då börja fixa i "min" nya lägenhet! Det är en så fin lägenhet så jag gillar den redan nu och jag vet inte hur jag ska kunna flytta ut den dagen då jag blir tvungen att flytta ut! Men nu ska jag inte fundera på det utan göra min lägenhet hemtrevlig och fin! Jag är lite rädd bara. Killen jag hyr lägenheten av har renoverat lägenheten nu innan jag flyttar in och han har fixat fin fina golv och jag är nu livrädd att jag ska förstöra dessa golv. Ni kan kanske tänka er hur jag kommer att tassa runt på tå för att inte förstöra golvet och NI som är på väg och hälsa på mig inom den närmsta 6 månaderna! Förbered er på att vara försiktiga med golvet i lägenheten! Hahaha.

Trevlig helg till er alla! Jag är ledig och skall då som sagt fxa i lägenheten och sedan har jag också tänkt att jag ska gå på BIO. Jag ska se senaste James Bond filmen. Jag fick ett intressant SMS av min vän Heidi, där det stod att jag kommer att älska och hata den nya Bond filmen.
Jag måste säga att jag är lite rädd för om jag kommer att älska den mer än hata den elelr tvärttom! Jag fantiserar om det värsta (enligt mig) och det är att M (Judi Dench) dör eller blir dödad. Ja, ja, jag vet jag är underlig men jag har mina vissa udda grejer och en av dem är att jag storgillar vissa skådespelerskor och försöker se allt de gör och ändå missar jag antagligen en stor del av vad de gör!

Från filmens värld till musikens värld! Denna månad, november, är en månad som inte så många gillar. Många tycker att denna månad är grå och trist men då vill jag påminna att det finns en hel del positivt med november. För min familj så är det så att både min far och min bror fyller år den 14:de, sedan är det ju också farsdag och så är det Tina Turners födelsedag den 26 November. Nu blir det en Tina Turner låt för varje inlägg fram till hennes födelsedag. Denna blogg har ju fått sitt namn för att jag är "the number ONE fan of Tina Turner!

Ha det gott alla ni! Saknar er!

PS. Nu får jag inte det här att fungera riktigt så jag lägger till låten i ett nytt inlägg! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar