måndag 5 november 2012

En vanlig Jessica dag!

Idag har det varit en vanlig Jessica dag, så som en Jessica dag såg ut förr i tiden! Jag vaknade faktiskt tidigare än vanligt, redan kl: 4.30. Sedan var det jobb och då som vanligt mycket att göra hela dagen sedan var det happening efter jobbet och så hade jag min massagekurs på kvällen så jag var hemma igen vid cirka 22-tiden. Sådana var mina dagar alltid förut. Nu är de i vanliga fall inte så fulla och samtidigt även om idag varit lite lik mitt gamla vanliga liv så har det ändå inte varit det! Men det är sådant livet är, på gott och på ont!

Massagen går så där! Jag har fått öva en del under de senaste veckorna och vad gäller kursen så går det upp och ner. Man ska aldrig få för gott självförtroende för då krasch så får man kritik om att man kan göra något bättre. Varannan gång har det ungefär varit så att jag kommer till kursen med bra självförtroende och tror att det här kan jag nog och så får man höra värsta kritiken, sedan de gångerna då då man inte tror att man ska klara det något vidare! Ja, då får man bra kritik och självförtroendet stiger lite igen!
Självförtroende är nog något väldigt intressant egentligen! Det behövs väldigt lite för att sänka självförtroendet men att stärka självförtroendet är aldrig lika lätt! Varför är vi så kritiska mot oss själv och varför låter vi andra påverka oss så otroligt mycket?

Ja, nu blev det så här igen. Jag kan skoja och vara "vanlig" men så mitt i allt så dyker den där allvarliga och seriösa Jessica upp där från ingenstans. Perfektionisten som aldrig riktigt är nöjd! Men sådant är livet och det är väl bara att lära sig leva med det eller försöka ändra på det! Ingendera är allt för lätt men kanske någondera är lättare än det andra, men vilket?

Nu en Tina Turner låt till er alla! En låt som är på och skoj men som det finns en sorglig och dyster bakgrund bakom! Låten är "Nutbush City Limits". Den första låten Tina Turner skrev själv. Hon måste ha varit stolt, sedan skulle hon (åtminstone enligt hennes självbiografiska film "What´s love got to do with it") spela in låten i Ike och hennes studio i deras gemensamma hem. Ike som då inte klarat av att producera något vettigt på länge är avundsjuk och inte nöjd med hur hon sjunger låten och skickar iväg alla från studion. Sedan misshandlar han henne och våldtar han henne i deras/hans studio, i deras gemensamma hem.

Det är otroligt. Det skulle vara intressant att veta hur Tina Turner tänker och vad hon känner gällande den här låten! Tänk så många gånger hon uppträtt med den låten sedan dess, ja i och för sig så är det säkert många låtar som inte för med sig allt för goda minnen och ändå sjunger hon dem lika glatt och helhjärtat varje gång. En riktigt "preformer" som visar att vill man riktigt så klarar man av att ta sig igenom vad som helst!

Nå, nu dags för Nutbush City Limits!
Först en version jag faktiskt inte sett förut...


 

och sedan en version som kanske är lite mera "vanlig"!




"You just don´t fucking give up! That´s not a possibility 
if you wanna succeed!

och ps. Den andra videon har jag också varit med om då Tina Turner var i Helsingfors 2009. Då svävade hon också ut över publiken och sprang på högklackat! Inte illa! Suveränt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar