lördag 9 november 2013

Dag 1: Ankomst/ Day 1: Arrival

For English version scroll down!

För att göra det så lätt som möjligt för mig och för er så kommer jag nu att försöka skriva ifatt de dagar jag har missat och jag planerar att skriva ett inlägg för varje dag. På så sätt blir det inte allt för långa inlägg för er att läsa eller för mig att skriva!
Hade tänkt börja med det här redan tidigare men först så hade kaninen i familjen här bitit av en ledning till modemet så ingen av oss kunde komma in på internet och så har tiden en gång igen inte räckt till.

Nu till första dagen!
Jag startade väldigt tidigt på morgonen från mina släktingar i Nederländerna och jag hade lyxen att få skjuts till flygfältet. Jag anlände utan problem till Napoli, Italien. Min packning kom fram, här ska jag kanske tillägga att då jag checkade in i Stockholm så sa de att jag inte skulle behöva checka ut min packning i Amsterdam utan att packningen skulle hållas kvar på flygplatsen över natten och sedan därifrån packas på planet till Napoli följande morgon. Jag var lite osäker så jag frågade en extra gång på flygfältet i Amsterdam också och de försäkrade mig om att packningen skulle komma fram till Napoli och så gjorde den även om jag var lite orolig!

I Napoli mötte mig solen och värmen och mamman i familjen jag ska bo hos.
Första intrycket var bra. Pojkarna verkade gilla mig helt okay även om de förstås saknade den andra barnflickan som varit hos dem i många månader och som åkt hem så sent som dagen innan jag kom.
Jag fick en tur runt på gården och så fick jag träffa pappan i familjen också. Jag kan säga er att det är verkligen landet jag har kommit till. På gården finns 600 vattenbufflar och fyra hundar och en kanin.
Det här ska bli intressant. Från mitt rumsfönster kan man se en del av vattenbufflarna.Vid lunchen fick jag smaka på gårdens egen gjorda glass. Det är så att av vattenbufflarnas mjölk görs mozzarella, yoghurt och glass.
Redan första kvällen vill pojkarna att jag skulle vara med och läsa god natt saga för dem så det gjorde jag. På kvällen var det dock skönt att få komma till sitt eget rum och packa upp och lägga sig.




I have desided to try to write a little every day and try to devide it so that I write every evening what I have done that day. That way it won´t be to much for you to read each day and not to much for me to write .I was going to start earlier but first the rabbit did bit a wire so we where without internet and then it hasn´t been enough time.

Well my first day in Italy starts with an early start at my relatives in the Netherlands and I had the luxury of geting a lift to the airport. I did arrive in Napoli, Italy without any problems and my luggage did also arrive. It is so that when I checked in, in Stockholm they told me I would not have to check out my luggage in Amsterdam and that they would keep it there and send it forward the next morning to Napoli! I have never heard of this kind of service before but it worked and the luggage did arrive in Napoli at the same time as I did.

In Napoli I was greated by the sun, heat and the mother of the family I´m going to live with now.
The first impression was good. The boys seamed to like me good enough, of course they missed the old girl but that just natural cause she only left the day before I arrived.
I got a tour of on the farm and I did get to met the father of the family as well. I have really arrived to a real farm, at the farm they have 600 water buffalos, four dogs and a rabbit. At lunch I got to taste the farms own made ice cream, the make from the water buffalos milk mozzarella, ice-cream and yogurt.
Already the first evening I was asked to read a bedtime story so that I did and the I got t omy own room packed- up and went to bed.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar