torsdag 14 november 2013

Dag 7: Mera köra bil/ Day 7: More driving

Mera bilkörande blev det denna dag. Nu börjar det nästan kännas som om det här kunde gå vägen. Det är inte många som håller hastighetsbegränsningarna men vad kan man göra? Man blinkar lite här och där och kör om hur som helst. Du kan aldrig vara säker på att köra "lugnt" även om du har förtur eller om du håller dig på rätt sida av vägen. Men eftersom alla kör lika så accepteras detta och fungera uppenbarligen.

Denna dag skypade jag med Maggan hemifrån Finland och jag "gjorde" hennes dag då hon fick lära mig att man kan gå in via bibliotekets hemsida för att läsa de finska och finlandssvenska tidningar. Inte illa, nu kan jag hålla mig uppdaterad mer än bara på facebook eller så!

Kvällen var ett tålamodets prövning, strul och stök men ändå goda stunder också!

Det här blev inte långt nu men det är väl kanske bra med lite kortare inlägg då och då!


Kram på er alla!

Today it´s been more driving on the schedule. I getting better at this. Otherwise it hasen´t been happening so much this day. The evening was full of testing our patience. The boys where really active still cut at times aswell.

Today I don´t have much to tell so a shorter text this time!

Take care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar