lördag 9 november 2013

Dag 3: Ledig dag/ Day 3: Free day

For english version scroll down!

Dag 3 var söndag och söndag är enligt överenskommelse ledig dag och familjen åkte in till Napoli för att umgås med släktingar så det blev verkligen ledig dag!

Jag satt mest framför dator och kollade facebook, skypade lite med Thomas, pratade med mamma på telefon och jag kände ett litet sting av saknad efter alla. Observera här inte dock hemlängtan men saknad av personer jag tycker om!

Jag läste också lite i min bok "The summer without men" av Siri Hustvedt.

Mamman i familjen hade sagt till mig att hon försöker få pojkarna i säng vid klockan 20 senast klockan 21 kvällar innan skoldag och jag tänket vad då försöka, det är väl bara att se till att de inte är senare uppe. Men här är då italiensk kultur annan från finsk kultur. Jag skulle säga att man mycket lever mera i nuet och det man gör just nu och man avbryter inget för att man egentligen borde göra något annat. Så tolkar jag allt i alla fall! Denna söndag kväll var familjen hemma klockan 22.

Jag var ut på min första springrunda på väldigt länge. Denna gång sprang jag mest intervaller men var ute i cirka 50 minuter i alla fall! Jag hade sällskap hela tiden av två av hundarna! Så gulligt tycker jag!
En bra vilodag!


Day 3 was Sunday and Sunday is my day off and this day really was a day off cause the family went to Napoli to meet relatives and I was home alone.

The day was mostly spent infront of the computer, checking facebook, skyping with Thomas, talking to mum and all of this made me miss all of you all around the world. I didn´t get homesick but a lillte sad that I don´t have all this lovely people around me her!

I also read a little in my book "The summer without men" written by Siri Hustvedt.

The mum of the family had told me that she usualy try to get the boys to bed around 8-9 p.m. evenings before schooldays and I thought what about trying but now I understand what she ment. I feel that the italian culture is more living here and now. You might have a lot to do but you always have time to stop and talk or something like that and this evening the family was home at 10 p.m.

I did go for a run as well today. It was to long ago since the last time I went for a run. This time I did mostly intervals but I did run for about 50 minutes. I had company by two of the dogs all the time! So cute!
It was a good day off!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar