lördag 23 november 2013

Dag 15: Effektiv dag/ Day 15: Effective day


Först får jag börja med en rättelse från senaste inlägg. Det var inte i går som det var två veckor sedan jag kom utan det var det ju idag!
Så lönedag idag igen och dessutom var det full rulle hela dagen. Upp direkt på morgonen, morgonmål, köra till skolan, hem och väl hemma hjälpte jag Fiomena att städa och så städade jag själv mitt rum och efter det hann jag med en länk också. Sedan var det bara att åka och hämta barnen från skolan igen.

På kvällen skulle jag vara själv med pojkarna för att mamman och pappan skulle på en middag och jag hade berättat för pojkarna redan för någon dag sedan att om de är snälla så skulle de få en överraskning och eventuellt en liten present!
Dessa barn är inte vana att få allt för stora och många saker. Klart att de har grejer men inte alls på samma vis som många andra barn som jag känner och det som är bra med dessa killar är att det behövs ganska lite för att de ska bli glada! Det som jag hade planerat var att baka bullar med pojkarna och så hade jag köpt små namnskyltar som såg ut som registerplåtar!
Men redan i bilen på väg hem från skolan blev det strul och så fortsatte det vid lunchen hemma och då blev det bestämt att det inte blev varken någon överraskning eller present den kvällen!

Det blev i alla fall film och den äldre pojken somna mitt i filmen och när filmen var slut var det bara att bära upp honom i säng och den yngre pojken somna på en minut och så var det kväller!


First I have to start with a correction from the last text. It was not yesterday it was two week since I came her. That is today and that means it´s payday today!
Today it´s been a busy day. Up in the morning, breakfast, driving to school and home again. At home I helped Filomena with some cleaning and then I clenad my own room, went for a run and then bakc to get the boys from school!

In the evening I was going to be at home alone with the boys cause the perents had a dinner party to go to. I had allready a couple of days ago told the boys that if they behave they would get a surprise and even maybe a little gift! I feel that it is easy to give and do things with this boy. They are happy with not to much. The surprise would have been baking buns and the gift was a small namesign formed like a number plate.
But allready on the way home from school the trubble began and then it kept on at lunch as well so it was no surprise and no gift either.

We did watch a movie and djuring the movie the older boy fell asleep so at the end of the movie it was to carry him up to bed and the younger boy fell asleep after a minute in bed and then it was evening for me to.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar