fredag 22 november 2013

Dag 14: Födelsedagar/ Day 14: Birthdays


Idag har varit en helt vanlig dag. Jag fick lov att ringa Finland igen en gång. Denna gång för att prata med min pappa som fyllde 50 och sedan också med den äldre av mina yngre bröder som också fyller år idag. De verkade båda ha det bra så jag är glad för det. Min pappa hade till och med fått en dag ledigt på sin födelsedag. Tydligen är det sådana system på vissa arbetsplatser i Finland!
I alla fall så brukar båda två inte vara så intresserade att prata i telefon med mig men båda pratade längre med mig än vad de gjort på länge. Det lönar sig att finnas långt borta, kanske!

Eftersom min pappa och bror fyllde år idag så tyckte jag att det kunde ha varit en bra dag för Filomenas barnbarn att födas men nej! Han ville inte komma ut idag heller!

Annars har det varit en helt vanlig dag, inget extra!
Jo, förresten så idag har jag varit här i två veckor! Tänk vad tiden går fort!



Today have been a normal day. I had to call Finland twice today again. This time cause both my father and the older of the younger brothers of mine had a birthday. My father turned 50 and evidently he got a day of at work for that. Both of them where fine and I felt they where happy to talk to me cause both of them normaly don´t talk that much with me when I call them but now we talked for a long time!
Maybe it´s good to be far away!

Because it was my fathers and brothers birthdays and Filomenas grandchild had not been born yet I wished that he could have been born today so that he woud have had the same birthday as my father and brother but now child today either.

Otherwise it´s not so much to tell. It´s been just a normal day!
And yes, today I have been here for two hole weeks, time flys...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar