måndag 18 november 2013

Dag 8: Lönedag/ Day 8: Payment day

For English version scroll down:
I´m so after in my writing so this Friday is Friday the 8:th.
Eftersom jag är efter med mitt skrivas så är detta inlägg från fredagen den 8:e.


Ju längre veckan gått desto tröttare och vildare pojkar har vi haft här så nu är det skönt att det är fredag och vi får sova lite längre på morgonen.
Men ännu idag var det dags för skola och medan barnen var i skolan så hann jag springa min andra springrunda här i Italien. Jag hade sällskap av 2 av hundarna på gården och det känns ju trevligt.

Idag ar det också första lönedagen och det var ju en trevlig överrakning eftersom jag istället för 70 € fick 80 € för att jag jobbat så bra och så mycket tyckte mamman.
Då sa jag inte till henne att hon fått en arbetsnarkoman i huset med sig så hon vet inte vad hon gett sig in på med att betala mer redan nu!

Mamman åkte denna kväll iväg på en konsert så jag var hemma själv med pojkarna och pappan. Jag bytte på pyjamas och borstade tänderna med pojkarna och så fick de ha lite pappa tid medan jag fixade lite annat. Den yngre pojken somnade hos pappa i soffan så det var bara att ta honom till sängen och så läste jag och den äldre killen "Alla vi barn i Bullerby" som godnattsaga.


Efter en vecka här känns det fortfarande bra att vara här och jag trivs, underligt bra kan jag tycka ibland, för det är vid tillfällen mycket bus och hur mycket man plockar undan så finns det alltid mer att plocka. Men som sagt så tycker jag ju om att vara igång och göra saker och en utmaning då och då är bara bra!

Ha det bra!


The further the week went the more tired and wild the boys became so now it´s nice that it´s Friday and we get to rest tomorrow. But still today it was time for school and while the boys where in school I did go for my second run here in Italy. I had two of the familys dogs running whit me and that´s nice.

Today it was payment day and the mother thought I had been doing so much so that instead of 70 € she gave me 80 €. She doesn´t know that she´s got a workoholic in the house.

The mother was tonight going to a concert and I was home whit the kids. After dinner I help the kids get into their pyjamas and then they had a little daddy time while I cleaned the kitchen and when I was ready the little one allready had fallen asleep so it was bedtime. I red a goodnight tale for the older one.

After a week here I still like it her and I enjoy myself and that´s good because at times it´s a lot of noice and not behaving. And there is all the time something to pick up or put away.

I wish you the best!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar