torsdag 21 november 2013

Dag 13: Mera Italien/ Day 13: More Italy


For English version scroll down:

Idag körde jag barnen till skolan sedan skulle mamman hämta upp barnen och äta lunch hos en väninna i Salerno så jag fick en nästan ledig dag idag.
Jag tror inte att jag tidigare berättade men jag har en gång tidigare också haft lunch med familjen hemma hos denna väninna och det var trevligt och nu när jag inte var med så hade hon sagt till mamman i familjen att nästa gång måste Jessica komma med. Hon går just nu en engelska kurs och vill så gärna öva engelska med mig. Inte illa!
I alla fall så hann jag med att springa lite och så hjälpte jag Filomena lite också. Jag förstod att hon frågade av mig om jag ska åka hem över jul och om jag kommer att komma tillbaka hit efter jul och ny år och jag försökte svara att än så länge vet jag inte. Men redan samma kväll sa mamman att hon är nöjd med mig och vi tog båda upp det om att komma tillbaka i början på januari så nu är det bestämt att jag kommer tillbaka. Det är bara att boka biljetter och att inget annat händer innan dess!

Denna kväll var den yngre pojken tidigare redo för sängen och jag underhöll honom med att läsa hans för tillfället mest omtyckta bok "Godisfällan". Den handlar om en kille som ska gå och handla lördagsgodis och ja jag har läst den så många gånger för honom att jag så gott som kan storyn utantill. Det roliga är att denna bok får mig att tänka på härliga människor hemma i Sverige!

Det var allt!



Today I drove the kids to schoolbut then the mother would pick them up and have lunch at a friends house i Salerno so I got an almost free day. I don´t think I erlier told you that I ones had lunch with the family at this friends house. This time she had said that the next time I have to come. This family friend attends an Enlish course and she want to practice her English on me. Not to bad, not bad at all I think!


Today I´ve helped Filomena a bit and then I went for a run as well. Filomena asked me if I´m going home for Christmas and I said yes. She wanted to know if I´m coming back after New years but I tryed to tell her that I don´t know yet! But the same evening the mother said that she´d like me back so now it´s desided. Just to book tickets and hope that nothing else happens before that.

To night I read a book for the younger boy. In fact I have read this book many times the last couple of days, it´s his favorite right now. The book is in Swedish and the name in English would be "Candy trap". Anyway the book gets me to think of friends at home in Sweden.

That´s all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar