lördag 16 november 2013

Julgubben finns i Italien också

Det är inte bara i norden vi börjar tidigt med jul. Detta var redan 8:e november och jag och mamman skulle och handla och vem träffar jag inte på då om inte julgubben eller "tomten" som det heter i Sverige. Så god jul på er alla härifrån absolut snöfria Pontecagnano!



 Senare på eftermiddagen var vi inne i vad jag förstod var den mera äldre delen av Salerno och där var det smyckat med belysning måtte jag säga. Tydligen är det stadens borgmästare som ser till att staden blir utsmyckad och det lär komma italienare långväga ifrån för att se på ljusuppsättningarna.
Bra i alla fall är ju att det mesta lär vara gjort av material som återanvänds.


 Jag skrev fel tidigare. VI HAR SNÖ I SALERNO OCKSÅ!



 Ganska nära var vi hade parkerat bilen så fanns en hel trädgård av olika ljusuppsättningar. Se själva!











2 kommentarer:

  1. Det var ju verkligen maffigt! Vad fin å fräsch du var på första bilden också, du ser ju riktigt brun ut! ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha... ibland tycker jag nog att jag har fått lite färg men vet inte... du får väl bedöma kring jul! ;)

    SvaraRadera