lördag 30 november 2013

Dag 24: Jag och femtio nyanser/ Day 24: Me and fifty shades


Idag åkte faktiskt mamman och pojkarna iväg till mammans väninna och därifrån skulle den äldre pojken iväg på fest. Jag hade fått följa med men jag kände för att stanna hemma även om mammans väninna redan tidigare önskat att jag skulle komma och hälsa på så att hon får öva engelska.
Men som jag skrev i förra inlägget så kände jag fortfarande att jag behövde fylla på med energi.
Det var skönt att få egen tid, sitta framför datorn, äta i lugn och ro, ta mig en länk och så underhöll jag mig själv med boken "Femtio nyanser av mörker". Det är den andra boken av tre i serien "Fifty shades". Jag vet att det finns de som läst första boken och som bestämt sig för att inte läsa den andra boken men då måste jag säga att den andra boken är något helt annat än den första.
Sedan har jag också pratat finska idag och annars också tankat energi genom att prata med härliga människor och när kvällen kom var jag så gott som påfylld med energi igen, så jag tror att jag ska orka igen den kommande veckan.


Ps. Bara som en liten notis så kan jag nämna att detta inlägg är mitt 200:de inlägg. Inte illa!
Och eftersom det här inte blev ett så långt inlägg så tänkte jag att jag kan passa på att dela med mig av lite foton som jag tagit under min tid här i Italien men som ag av någon anledning glömt att dela med tidigare.


Today the mother and the boys was going to visit the mothers friend. They wanted me to come too but I desided to stay at home. I knew that the mothers friend had wished that I would come too so that she could practise her English but as I wrote last time I needed to load some energy so I stayed at home.
This day was full of sitting infront of the computer, eating, going for a run and reading "Fifty shades darker". It´s the second book in the triology "Fifty shades" and I know I have friends who have read the first book and did not think that it was for them. To this people I can just say one thing. The second book is much better.

So at the end of this day I think I had loaded so much energy that I would last an other week.

Ps. Just want to let you know that this is 200:d text her on my blogg. Not to bad!
And since this text did not become to long I thought it could be a good time to share some photos from my time in Italy. Photos I should have shared here allready but for some reason I have forgotten.





Fotot taget i Salerno som ligger vid havet och ni kan gissa att jag uppskattar det!
Photo taken in Salerno with a view over the sea and you can guess that I love that!

Clementiner!




Det är lite mera berg här än vad jag är van med hemifrån!
Here are more mountains then what I´m used too at home.

Gårdens bufflar!
The buffels!

Familjens kanin!
The familys rabbit!


Jag har hittat hem. Jag vandrade planlöst runt i Salerno en dag och hittade en irländsk pub. Den var i och för sig stängd men nu vet jag att det finns en i alla fall!
I have comen home. One day I was walking around i Salerno and I would an Irish pub. It was closed but who cares I know there is an Irish pub not to far away!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar