torsdag 7 november 2013

Mellanlandning/ Stopover

Now this is old information for some already but I haven´t had time to talk to many people lately so not to many should know about my journey to Italy. When I came so far that I left Örebro I did a stopover at my relatives in Stockholm and there you are always as welcome as ever! Good food and something to drink and always, always good company.
I got a lift to the airport and on my way I was. I think it was good that I had a couple of stops on the way cause that made the leaving easier. When I got on the train in Örebro the whole me ached but the farther away I got the less homesick I felt, though I would have loved to stay longer in every place I went.

As I was in Stockholm I did late as usual send a message to my relatives in the Netherlands. I had a stopover in the Netherlands and thought I try to contact them so that I don´t have to sit at the airport all day and night. I´ve just met this relatives ones before at a relatives gettogether 1½ years ago.
I´m lucky they wanted to meet me and I even got to stay the night and that they have a room for me! Here too I had good company, good drinks and a lovely time. I got introdused to Italian culture and I met an other person with realy good taste in music! Do I have to say more?

If anyone shouldn´t have understood who I ment!
Funny enough I watched the movie yesterday and yesterday I heard this song on the radio!

I got a private tour of Amsterdam, did get information as if there is a coffeeshop, with coffeeshop writen in English it´s where you can buy drogs. This information I share with you all, so that if you are as out as I am when it comes to this kind of stuff, you just know where to keep off! I was also shown the birthplace of my private guide, to much laughter when I later told this to the son of the guide! Thank´s For a lovely stay and I promise I´ll try to come back soon.


En del av er har kanske redan hört om min resa redan men för alla som inte har hört så kommer nu en liten redogörelse! Jag har i alla fall kommit så långt att jag lämnade Örebro! Det var svårt att sätta sig på tåget och veta att nu åker jag från Örebro för en lång tid! Men ju längre tåget åkte desto bättre blev känslan. Jag gjorde först ett mellanstop i Stockholm hos mina släktingar och hos dem är man alltid lika välkommen och man får gott sällskap och god mat! Sen fick jag denna gång också lift till flygfältet och för varje mellanstop blev det lite lättare att åka iväg!

Jag som alltid är ute i sista minuten hade tänkte höra av mig i tid till mina släktingar i Nederländerna, eftersom jag skulle mellanlanda där. Jag lyckades ändå skriva till dem dagen innan jag skulle vara där och de kunde träffa mig! Jag fick privat guidning genom Amsterdam och fick se centrum och dessutom min guides uppväxtställe och så fick jag lära mig att Coffeeshops där Coffeeshop står skrivet på engelska inte är vanliga caféer. Där kan man tydligen köpa droger och denna information skriver jag nu bara här i fall att det finns andra som jag som är lika naiva och gröna gällande droger och inte vill gå in på fel ställe.

Det var roligt att träffa mina släktingar i Nederländerna och då ska ni vetat att jag träffat dessa släktingar endast en gång tidigare på en släktträff för cirka 1½ år sedan. Så jag är extra tacksam för att bli emottagen med så kort varsel och med så öppna armar men de är ju suveräna människor och med bra musiksmak dessutom. Ni kan nog gissa vilken artist jag syftar på och kan ni inte det så är det bara att titta lite högre upp i inlägget så kan ni till och med få höra en sång av henne.

Nu lovar jag mera inlägg oftare än så här. Jag vet att det är många som är nyfikna och jag har mycket att berätta så jag lovar att skärpa mig!

Ha det super alla ni! KRAM från mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar